Just me, my life and my family . . . .

Seeeeeemester...........

Publicerad 2006-05-25 17:07:08 i Allmänt

Vi packade våra väskor och tog en välbehövd semester  och drog till Thailand. Med på resan följde även farmor och faster Zandra.
Vi hade det underbart sol, värme, underbar mat, havet och poolen. Kan det bli bättre??!!

Fasade lite för flygresan med Kian men han var så nöjd på hela resan. När vi väl var framme så var han hemskt nöjd med att ständigt ligga i skuggan utan kläder och bara få vara.
Smiling Buddha eller happy buddha blev hans nya namn av thailändarna.

Dom första dagarna hyrde vi ett hus i Phuket och levde "thai style" bland thailändarna. I området fanns även ett spa med en pool som vi självklart utnyttjade. Men vi åkte även till havet och badade. Kvällarna ägnade vi åt shopping, shopping och ännu mer shopping.

Åkte sen vidare till Khao Lak (Bang Lut beach) och hyrde ett annat hus med stor stor pool. Ett underbart ställe. Så fridfullt och djurrikt. På kvällarna hörde man grodor o syrsor, eldflugor som flög omkring. På morgnarna vaknade av fågelkvitter av fåglar med kulörta färger. Häääärligt!!! Där gjorde vi inte annat än att ligga i poolen och slappa oss.
Då fick även Kian ta sig ett och annat dopp, vilket han fullkommligt älskade.

Dom sista dagarna innan vi åkte hem åkte vi tillbaka till Phuket. Då tog vi in på hotell "Baan Karon Buri hotel eller resort". Hotellet låg längs stranden och utsikten från rummet var otroligt fin.

Längtar tillbaka till thailand. Thailand känns som "hemma"...............

Sitter på Bangkoks flygplats och väntar på flyget till Phuket.

Självklart så kom min lillebror som är numera bosatt i Bangkok och hälsa på oss. Första gången som han träffade Kian oxå.

Ett besök i Wat Chalong. Där träffade vi munkarna som gav oss armband som dom välsignade. De ska hjälpa oss mot onda andar.

Enzo och Kian på Kata beach.

Den nya vagnen där man kan se allt älskade Kian.

Vårt hus och pool i Khao Lak.

En elefant ridning måste man ju göra. Lyckligtvis så stannade jag och Kian hemma den dagen. För ridningen slutade i ett tropiskt "monsun" regn mitt i djungeln. Alla fick försöka skydda sig för regnet med stora djungelblad.

Sista natten med "gänget".
Nyss hemkomna från en middag och sitter på vårt hotell rum och tar en "sängfösare".

Åhhhhh vill tillbaka nuuuuuuuuuuuuuuu.................................................

Om

Min profilbild

Sandra

☆ Kvinna ☆ Mamma ☆ Nästan fru ( om man nu kan nästan vara en fru) ☆ 3 barn födda -97, -02, -06 ☆ Stora syster ☆ Villa ☆ Shopping galen ☆ Louis Vuitton beroende ☆ Behöver alltid nya skor . . . man kan inte ha för många i garderoben likaså väskor ☆ Prylgalen och är beroende av allt som har ett äpple på sig. Känner mig vilsen utan min iphone. ☆ Född 73 - så nya mottot är 40 är det nya 20. Men nej jag har absolut ingen åldersnoja. ☆ Matgalen ☆ Godis galen ☆ Tårt galen ☆ Sockerberoende ☆ Tränar (periodare) ☆ Värdelös på trädgårdsarbete och inredning, hittar liksom inte den röda tråden. ☆ Älskar att resa, speciellt till Thailand. ☆ Vill du kontakta mig: sandra_105@hotmail.com ☆ Instagram:sandrahos